Postępująca technologia odciska piętno na wszystkich sferach ludzkiego życia. M.in. dynamicznie zmieniający i rozwijający się rynek pracy jest tego niezbitym dowodem. Falę zmian przyniosły m.in. nowe media i technologia. Nietrudno zauważyć, że przed kilkunastoma latami dominowały przede wszystkim duże zakłady przemysłowe. Czas ich świetności przemija na rzecz firm usługowych.

Rynek pracy, gdzie po jednej stronie znajdowali się pracodawcy oraz pracownicy etatowi – po drugiej, w dobie istniejących możliwości, wymagał przekształceń. Tradycyjny biznes sukcesywnie ustępuje miejsca marketingowi sieciowemu i freelancingowi. Nie jest to przypadek. Gdyby prześledzić wady i zalety każdego z nich – tradycyjnego biznesu oraz marketingu sieciowego – zrozumiałe staje się rosnące zainteresowanie tym drugim.

Nieodłącznymi elementami budowania biznesu są pomysł oraz kapitał, który pozwoli na sfinansowanie projektu. W tym obszarze przewagę zyskuje marketing sieciowy, który charakteryzuje się niewielkimi kosztami początkowymi.  Kłamstwem jest mówić, że są one zerowe, wahają się one bowiem w graniach kilkuset złotych zazwyczaj, co w porównaniu do tradycyjnego biznesu jest niewielką sumą.

Co za tym idzie? Brak ryzyka finansowego. Jedyną inwestycją są czas i zaangażowanie. W przypadku budowania biznesu w modelu tradycyjnym za wszelkie zobowiązania odpowiadasz swoim majątkiem. Z ryzykiem utraty zainwestowanych pieniędzy wiąże się ryzyko zadłużenia.

W parze z kapitałem idą koszty stałe. Są one zróżnicowane, charakter oraz wielkość planowanej działalności determinują ich wysokość. Wśród kosztów stałych wyróżnia się: składkę do ZUS, opłatę za usługi księgowe (także w przypadku MLM), wynajem powierzchni biurowej, pensje dla pracowników, raty kredytowe bądź leasingowe. I to koniec tej wyliczanki, bo zasadniczym i niekoniecznie ostatnim elementem kosztowym są wysokie podatki.

Zaraz za obciążeniami finansowymi kryją problemy urzędowe. Tak – właśnie problemy! Koncesje, licencje, pozwolenia, szerokie możliwości interpretacyjne polskiego prawa narażają przedsiębiorców na poważne konsekwencje z tytułu nieprzestrzegania prawa. W biznesie MLM jest o wiele łatwiej – Ty tego nie robisz, firma MLM robi to za Ciebie, Ty natomiast koncentrujesz się na rozwijaniu własnych umiejętności.

Jeśli dopiero stawiasz pierwsze kroki w biznesie i nie masz doświadczenia, działasz w pojedynkę, bez wsparcia osoby, która ma już dokonania w tym obszarze, narażasz się na przysłowiową naukę na błędach. Niemożliwe jest, aby wszelkie Twoje ruchy pozbawione były potknięć. Fakty są bezwzględne – 8/10 firm upada w ciągu dwóch pierwszych lat swojego funkcjonowania. Po raz kolejny zyskuje budowanie biznesu we współpracy z firmą MLM, zapewniającą szereg szkoleń oraz niezwykle wyjątkową i inspirującą atmosferę.

Z pewnością teraz rozumiesz skąd tytuł powyższego artykułu. Przewaga marketingu sieciowego nad tradycyjnym biznesem powoduje, że staje się on coraz popularniejszy. I tylko firmy marketingu bezpośredniego mają szansę przetrwać te perturbacje i poz